Dutch Media Week zoekt talent

(29 september 2021)

Dutch Media Week toont van 30 september tot en met 10 oktober de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Veel activiteiten zijn gratis en online te volgen. De provincie Noord-Holland is sponsor van de Dutch Media week.

Dutch Media Week zoekt talent Opsomming

Tijdens de week zijn er live evenementen bij Beeld en Geluid en in het centrum van Hilversum. Professionals uit de creatieve (media)industrie, jong talent, het algemene publiek, scholieren en studenten ontmoeten elkaar om te netwerken, om showcases te presenteren, inspiratie op te doen of gewoon voor de lol. Stagiaires en studenten aan een mediaopleiding kunnen tijdens de week kennismaken met experts en bedrijven. Op het programma staan bijvoorbeeld een talkshow over start-ups en jong talent in de media, een College Tour met de directeur van Snapchat en de uitreiking van de BM Young Media Talent Award. Voor professionals zijn er interessante workshops en webinars. Basisscholieren maken kennis met het werken in de mediasector tijdens een bezoek aan de Songfestival Xperience op de Gooische Brink.

Gedeputeerde Ilse Zaal: “We zijn trotse sponsor van de Dutch Media Week. Het is belangrijk dat we nieuw talent en het publiek laten kennismaken met het werken in deze sector, want er zijn veel vacatures. Ook in de toekomst moet onze mediasector toonaangevend blijven. Er is veel te doen dus meld je aan of kom langs. Ontdek wat de mediawereld allemaal te bieden heeft!” 

Op de agenda van de Dutch Media Week staan meer dan 140 programmaonderdelen voor publiek en professionals. Meer informatie en aanmelden op www.dutchmediaweek.nl.