Wilt u bezwaar maken tegen een beschikking van de provincie, iets melden, een klacht of een schadeclaim indienen? Hier vindt u hoe en waar u dat kunt doen.
Bent u betrokken bij een besluit van de provincie? En wilt u daar bezwaar tegen maken? Dien dan een bezwaarschrift in.
Wilt u iets melden over provinciale wegen, vaarwegen of de bermen daarvan? Neem dan contact op met het Servicepunt van de provincie Noord-Holland. Dat kan 24 uur per dag via 0800 - 0200 600 (gratis) of servicepunt@noord-holland.nl (indien mogelijk met foto). Of via Facebook of Twitter op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.
Wilt u een klacht indienen bij de provincie? Kijk per onderwerp voor de contactgegevens:
Heeft u een klacht over een aanbesteding waarbij u direct belang hebt? Dan kunt u een klacht indienen met het formulier klachten aanbesteden. Zie ook: Klachtenregeling aanbestedingen (pdf, 100KB).
Klachten worden bekeken door een interne, onafhankelijke commissie. De provincie óf belanghebbenden kunnen een klacht doorverwijzen naar de externe Commissie van Aanbestedingsexperts.
Wilt u een klacht indienen over de manier waarop u bent behandeld door provinciale ambtenaar of bestuurder? Neem dan contact op met het Centraal Meldpunt Klachten. U kunt uw klacht op 2 manieren indienen:
Centraal Meldpunt Klachten
Postbus 123
2000 MD Haarlem
Voor vragen of klachten over luchtvaart: Regionale luchthavens
Heeft u overlast van stank, geluid, stof of bodemverontreiniging? Meld dit dan bij de Omgevingsdienst in uw regio:
Heeft u overlast van stank, geluid of stof door zware industrie, bijvoorbeeld Tata Steel, dan kunt u een melding doen bij de kunt u indienen bij de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied.
Een klacht over een vervoerder kunt u indienen bij het vervoerbedrijf. Als het vervoerbedrijf uw klacht niet naar tevredenheid behandelt, kunt u het OV-loket inschakelen. Deze onafhankelijke organisatie helpt reizigers met klachten over het OV. Klachten indienen kan via het klachtenformulier.
Klachten over subsidies kunt u indienen bij het Servicepunt van de provincie Noord-Holland. Dat kan via 0800 - 0200 600 (gratis) of servicepunt@noord-holland.nl.
Klachten over vergunningen kunt u indienen bij het Servicepunt van de provincie Noord-Holland. Dat kan via 0800 - 0200 600 (gratis) of servicepunt@noord-holland.nl.
Wilt u een klacht over de kwaliteit van zwemwater of zwembaden in Noord-Holland indienen? Neem dan contact op met de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord.
U kunt in geval van schade waarvoor volgens u de provincie aansprakelijk is, om schadevergoeding verzoeken met het schadeclaimformulier en de getuigenverklaring (pdf, 130 KB). Voor meer informatie over de procedure en het formulier zie: Uitleg schadeclaimformulier (pdf, 227 KB).
Gaat het om nadeelcompensatieschade, waarvoor volgens u de provincie aansprakelijk is, dan kunt u om een tegemoetkoming in de schade verzoeken met het Nadeelcompensatieformulier (pdf, 78,3 KB). Dit formulier stuurt u per post in.
Meer informatie over de procedure en het formulier staat in het document Uitleg nadeelcompensatie (pdf, 100 KB).
Servicepunt Provincie Noord-Holland
Postbus 3007
2001 DA Haarlem
Telefoon: 0800 0200 600 (gratis)
E-mail: servicepunt@noord-holland.nl
Facebook of Twitter: op werkdagen tussen 8.00 en 17.00.
Open: maandag tot en met vrijdag 8.00 tot 17.00 uur
(voor dringende zaken kunt u ook buiten kantoortijden bellen; u wordt dan doorgeschakeld naar de telefonische meldingsdienst)
Voor het aanvragen van een vergunning kunt u terecht bij de onderstaande omgevingsdiensten:
Omgevingsvergunningen voor bedrijven waarvoor de provincie bevoegd gezag is: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Waterwet: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Aardkundige monumenten, gesloten stortplaatsen, grondwaterbeschermingsgebieden (grondwaterkwaliteit), sportmotoren, Provinciale Milieuverordening (PMV): Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Vuurwerkbesluit: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Regeling Burger- en Militaire Luchtvaart: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Ontgrondingenwet: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Zorgplicht rioleringen: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG)
Wet hygiëne en veiligheid badinrichtingen en zwemgelegenheden: Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN)
Natuurbeschermingswet, Flora & Faunawet, Boswet, Natuurschoonwet: Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN)
Stiltegebieden / Provinciale Milieuverordening (PMV): Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN)
Het Centraal Meldpunt Klachten behandelt klachten over gedrag van ambtenaren of bestuurders.
U kunt uw klacht op 2 manieren indienen: