Bezwaar en klachten
Wilt u bezwaar maken tegen een beschikking van de provincie, of wilt u een klacht indienen? Hier vindt u hoe en waar u dat kunt doen.
Klacht over provinciale subsidies
Neem contact op met het Servicepunt Provincie Noord-Holland.
Klacht over onderhoud/beheer provinciale (vaar)wegen
Neem contact op met het Servicepunt Provincie Noord-Holland.
Klacht over provinciale vergunningen
Neem contact op met het Servicepunt Provincie Noord-Holland. Zie: vergunningen, ontheffingen en toestemmingen.
Klacht zwemwater
Met klachten over de kwaliteit van het zwemwater kunt u terecht bij de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord.
Milieuklacht (stankhinder, geluids- en stofoverlast, bodem- en/of waterverontreiniging)
Milieuklachten kunt u indienen via de regionale uitvoeringsdienst of omgevingsdienst in uw regio. Zie: vergunningen, ontheffingen en toestemmingen.
Kijk voor een overzicht van deze diensten bij Omgevingsdiensten
Milieuklachten zware industrie
Klachten over stank, geluid of stof ten gevolge van zware industrie, zoals Tata Steel, kunt u indienen bij de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied.
Klacht over gedrag van een ambtenaar of bestuurder
Wilt u een klacht indienen over de manier waarop u bent behandeld door provinciale ambtenaar of bestuurder? Neem dan contact op met het Centraal Meldpunt Klachten.
Klacht over een Noord-Hollands bedrijf of overheidsinstantie
Heeft u een klacht over een bedrijf of overheidsinstantie in de provincie? Dan kunt u het klachtenformulier Bedrijven en Overheidsinstanties invullen.
Klachten over Schiphol
Zie: Verkeer & Vervoer / Luchtvaart / Schiphol
Klachten over aanbesteding
Heeft u een klacht over een aanbesteding waarbij u direct belang hebt, bijvoorbeeld als ondernemer die direct belang heeft bij het verwerven van een overheidsopdracht; gegadigden, (potentiële) inschrijvers, onderaannemers van (potentiële) inschrijvers, brancheorganisaties en klachtenloketten van ondernemers? Dan kunt u een klacht indienen met het formulier klachten aanbesteden.
Zie ook: Klachtenregeling aanbestedingen (pdf, 100kB)
Klachtenprocedure
Klachten worden bekeken door een interne, onafhankelijke commissie die adviseert aan de aanbestedende dienst. De provincie óf belanghebbenden kunenn een klacht doorverwijzen naar de externe Commissie van Aanbestedingsexperts.
Voor meer informatie over de klachtenprocedure, zie: klachtenregeling aanbesteden (pdf, 100,03 kb)
Incidentgericht toezicht
Op het moment dat u vermoedt dat de gemeente in strijd handelt met het recht of het algemeen belang en/of u vermoedt dat een gemeente nalaat een wettelijke taak uit te voeren, kunt u contact opnemen met het Interbestuurlijk Toezicht. De informatie aan de provincie kan via het formulier Interbestuurlijk toezicht worden geüpload.
Bezwaar maken tegen een provinciaal besluit
Bent u het niet eens met een besluit van het provinciebestuur waarbij uw belang rechtstreeks is betrokken? Dan kunt u (onder voorwaarden) een bezwaarschrift indienen.
Schadeclaim
U kunt in geval van schade waarvoor volgens u de provincie aansprakelijk is, om schadevergoeding verzoeken met het digitale schadeclaimformulier. Voor meer informatie over de procedure en het formulier zie: Uitleg schadeclaimformulier (pdf, 227 kb).
Provincie Noord-Holland zegt op 24-11-2016 15:03
Geachte mevrouw Laverman,
Dat heeft te maken met de komma die aan het eind van de url staat. Als u die weghaalt, moet u wel kunnen bladeren. Zo niet, kunt u ook deze link gebruiken: http://coalitieakkoord-2015.noord-holland.nl/