Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Fase 1 - Market Readiness Program

Ontdek het Market Readiness Program: versnel jouw marktintroductie.

Werk jij aan een innovatieve oplossing die bijdraagt aan duurzame transities, zoals de circulaire-, energie- of voedseltransitie? En zoek je naar de juiste manier om jouw product of dienst succesvol naar de markt te brengen? Het Market Readiness Program biedt startups en innovatieve mkb-bedrijven de handvatten om hun go-to-marketstrategie te versterken. Lees hier meer over het programma en meld je uiterlijk 17 oktober 2025 aan. 

Aanmelden programma

Wil je meer informatie over het programma? Meld je aan voor de online informatiesessie op 3 juli van 11.30 - 12.30 uur.

Over het programma

Dit programma is speciaal ontwikkeld voor bedrijven die:

  • Een innovatief product/dienst hebben met groeipotentieel, maar die worstelen met markttoegang.
  • Behoefte hebben aan structuur en richting in hun verkoopproces of positionering.
  • Een solide oplossing bieden, maar twijfelen of hun oplossing de beste is voor het klantprobleem.
  • Beter willen begrijpen wie hun ideale klant is en hoe ze deze effectief bereiken.
  • Een prototype of mvp  hebben ontwikkeld, in gesprek willen met (potentiële) klanten om ze te betrekken bij de verdere ontwikkeling van jouw prototype.

Gedurende het intensieve programma van circa 10 weken werk je samen met ervaren experts en andere ondernemers aan:

  • Een gevalideerde product-marktcombinatie.
  • Heldere klantinzichten en een concrete go-to-marketstrategie.
  • Focus op de juiste prioriteiten in tijd, geld en middelen.
  • Inzicht in het verdienmodel en relevante samenwerkingspartners.
  • Een concreet actieplan voor de volgende groeifase.
  • Inspiratie en kruisbestuiving met andere deelnemers die bijdragen aan duurzame transities.

Succesvol deelnemen vraagt toewijding. We verwachten:

  • Je hebt de ambitie om een schaalbare Product-Markt Combinatie (PMC) in de markt te zetten die impact heeft op 1 van de transities (o.a. circulair, energie, food).
  • Je bent innovatief en hebt een prototype of mvp.
  • Je doet actief mee aan groepssessies, terugkomdagen en 1-op-1-sessies met experts.
  • Jij en een medeoprichter/collega bent gemiddeld 0,5 fte beschikbaar gedurende circa 10 weken.
  • Je staat open voor feedback en bent bereid om te leren en te experimenteren.
  • Je hebt aantoonbaar contact met meerdere (potentiële) klanten, al dan niet via een pilot.
  • Je hebt een financiële runway van minimaal 6 maanden.
  • Je bent gevestigd in de provincie Noord-Holland.

Door deelname aan dit programma krijg je:

  • Een aanzienlijk grotere slagingskans van idee naar een duurzaam verdienmodel.
  • Een scherpe focus op het prioriteren van aandacht, tijd en geld in de opstartfase.
  • Kennis en inzicht over jouw klant en verdienmodel.
  • Heldere communicatie van jouw idee of bedrijf, zicht op de juiste samenwerkingspartners, én een concreet stappenplan voor de volgende groeifase.
  • Een nuttige en leerzame kruisbestuiving tussen andere deelnemende bedrijven binnen de bouw- en infrasector.
  • Een waardevolle bijdrage aan een duurzamere economie.

Deelnemers aan eerdere edities geven aan dat het programma hen heeft geholpen om scherpe keuzes te maken, sneller tot marktvalidatie te komen én met vertrouwen te bouwen aan een duurzaam verdienmodel. Bovendien draag je met jouw deelname actief bij aan een toekomstbestendige economie.

Praktische informatie

Belangrijke datums:

  • Online informatiesessie op 10 september van 16.00 - 17.00 uur
  • Kick-off op 11 november 2025
  • Graduation op 27 januari 2026

Houd er rekening mee dat het programma 10 fysieke groepssessies omvat. 

Programmaonderdelen omvatten:​

  1. Een grondige bedrijfsscan, uitgevoerd door experts, om de belangrijkste ontwikkelingsgebieden en kansen te identificeren.​
  2. 10 groepssessies met masterclasses over onderwerpen die relevant zijn voor het laten groeien van jonge, innovatieve bedrijven - waaronder het identificeren van je eerste evangelist, het uitvoeren van klantinterviews en experimenten om de fit tussen probleem en oplossing te valideren en het begrijpen van de rol van klantenbinding.​
  3. Wekelijkse 1-op-1 coaching met een toegewijde venture partner, die deskundige ondersteuning biedt gericht op het bereiken van je specifieke groeidoelstellingen.​

Contact

Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem contact op met Mathijs Koper of Ellen Ploeger.

Heeft u gevonden wat u zocht?

2025 © Alle rechten voorbehouden.