Actuele onderhoudswerkzaamheden

Er wordt gewerkt bij Het Schouw van 24 mei tot 19 juli. Tijdens het aanbrengen van de afwatering en barrier, verlengen van de opstelstrook richting de A10 vanuit Het Schouw en de aanleg van de nieuwe kruising Slochterweg met de N247 zijn er in de nachten en weekenden minder rijstroken beschikbaar.

De N247 wordt niet compleet afgesloten en er zijn geen omleidingen. Het verkeer kan er tijdens het werk gewoon langs. Dat geldt ook voor de bus. Tijdens de nachtwerkzaamheden moet u soms even wachten.

Vanaf 16 juli 20:00 uur tot en met 19 juli 05:00 uur is de Slochterweg afgesloten en wordt verkeer lokaal omgeleid via de Broekermeerdijk. 

Graven afwateringssleuf en storten zand van 24 mei tot 4 juni

Er wordt een sleuf gegrave langs de N247 op het deel tussen de A10 en Het Schouw. In die sleuf komt grof zand met een pijp die het water gaat afvoeren. Over deze hele lengte komen bergen zand van ongeveer 2 meter hoog. Deze voorbelasting maakt de ondergrond stabiel en voorkomt verzakkingen van de nieuw te realiseren rijbaan. Het werkvak dat straks nodig is om het werk veilig te kunnen uitvoeren wordt alvast afgezet met een barrier. Er wordt van 20.00 tot 05.00 uur gewerkt.

Start aanleg nieuwe Slochterweg van 31 mei tot 19 juli

Er komt een nieuwe Slochterweg tussen de Kanaaldijk en de N247. Deze weg wordt ook de toerit naar het nieuwe tankstation dat gebouwd wordt. Op deze plek wordt zand afgegraven tot de juiste hoogte, en fundering, asfalt en bermen wordt aangebracht. Het werk gebeurt overdag.

werkzaamheden
Bekijk de grote versie van deze kaart (pdf, 234 kB)

Verlengen opstelstrook naar de A10 vanuit Het Schouw van 9 juli tot 12 juli

Door de opstelstrook te verlengen komt meer opstelruimte voor wachtende voertuigen voor de verkeerslichten. Daardoor komt de kruising minder snel vol te staan en dat verbetert de doorstroming. Het verlengen van de opstelstrook naar de A10 vanuit Het Schouw begint op 9 juli om 20:00 uur en duurt tot 12 juli 05:00 uur. Er wordt het hele weekend gewerkt. 

Verplaatsen kruising Slochterweg met de N247 van 12 juli tot 19 juli 

De kruising Slochterweg met de N247 komt circa 140 meter dichter bij Amsterdam te liggen. De bestaande kruising Slochterweg met de N247 vervalt. Zo ontstaat ruimte voor een onderdoorgang onder de N247. Het afmaken van de nieuwe kruising Slochterweg met de N247 gebeurt in 2 delen. Tussen 12 en 17 juli wordt gewerkt van 20:00 uur tot 5:00 uur. Vanaf 16 juli 20:00 uur tot 19 juli 05:00 uur is de Slochterweg helemaal afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid. Maandag 19 juli 05:00 uur worden de nieuwe Slochterweg, het nieuwe tankstation en de kruising Slochterweg met de N247 opengesteld. Het oude tankstation is dan niet meer bereikbaar.

werk nieuw
Bekijk de grote versie van deze kaart (pdf, 253 kB)

Werk aan het gemaal in de N247 - Hoogheemraadschap

Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier werkt aan een nieuw gemaal onder de N237 ter hoogte van Katwoude. Om dat werk te kunnen uitvoeren wordt in de weekenden van 21/22 augustus 2021 en 28/29 augustus 2021 de N247 voor alle verkeer afgesloten. Hierover zal (ook in de pers) nog melding worden gemaakt. Alleen nood- en hulpdiensten en de EBS-buslijnen krijgen doorgang door het werkgebied. Voor fietsers en voetgangers wordt een pontdienst geregeld, zodat zij niet een heel eind moeten omfietsen of omlopen. Het autoverkeer wordt omgeleid via N235 Purmerend.
Meer informatie is te vinden op de website van het Hoogheemraadschap. Op de webpagina over het werk aan het gemaal staan ook de bewonersbrieven die in de directe omgeving zijn verspreid.

Voorbereidingen fietspad N247 Katwoude

Voor en na de zomervakantie wordt hard gewerkt aan de N247 bij Katwoude. De verschillende nutsbedrijven treffen nu in opdracht van de provincie voorbereidingen voor de aanleg van het nieuwe fietspad langs de N247 bij Katwoude.

Op het toekomstige tracé van het fietspad ligt een persleiding van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK). Deze leiding wordt de komende maanden verlegd en sluit aan op de rioolwaterzuiveringsinstallatie bij de Wagenweg. Vanwege de slappe ondergrond wordt onder de kunststof rijplaten boomschors gebruikt. Door de schors wordt het gewicht van de machines die over de platen rijden beter verdeeld. Zonder deze maatregel is de kans zéér groot dat de rijplaten verzakken, vervormen en scheef komen te liggen.

 

Uitgelicht